Angående Amir/Gaybloggens slagsmål!

Här kan ni läsa förra inlägget om Amir!

Det här skrev Amir på sin blogg senare!

" Kom precis hem från stan, har käkat på restaurang med mamma och alla mina syskon. Blev asiatiskt på Odenplan, riktigt gott var det faktiskt.

Angående förra inlägget… Jag vill först att ni ska veta att jag är en väldigt snäll och ödmjuk människa. Jag vet mitt egna värde och jag skulle aldrig låta någon människa sätta sig över mig. Keep that in mind. Ingen har rätt att trycka ner dig.

När jag gick på perrongen i Slussen med min familj så gick det förbi en tjej som sneglade på mig och viskade “där är den där äckliga bögjäveln” och jag ropade direkt “håll käften ditt jävla luder” efter henne. Omoget och respektlöst kanske ni tycker, men ingen människa kallar mig för äcklig bög, inte ens chans i världen.

När jag berättat för min syster vad tjejen sagt om mig så vart hon rasande. Min syster är som mig, världens snällaste… men bråkar du med henne eller någon som hon håller kär så tar det stopp. Hon flög på tjejen och de två skapade ett stort jävla slagsmål mitt på perrongen. Mobiler flög i marken, glasflaskor gick sönder, hårtussar flög lite varsom och min mamma samt mina småbröder stod helt stumma och fattade inte vad som hände. Efter att jag lyckats lugna ner min syster så tog det väl mer eller mindre slut, de skrek lite saker så som hora och annat efter varandra när de gick åt varsitt håll.

Ingen big deal egentligen tycker jag. Det är 2010 och nästan alla ungdomar använder slagsmål som lösning… men det som gör mig bekymrad är att det var jag och min blogg som orsakade att min lillesyster hamnade i slagsmål. Ska det verkligen behöva vara så? Känner mig så dum och fel, att jag fått min syster i slagsmål liksom. Hon har ett stort jävla sår i ansiktet :(

Skulle gärna vilja prata med tjejen som slogs med min syster, min ingen aning vem hon var och vet inte hur jag ska få kontakt med henne. Trist. "

Altså hade Amirs syster hamnat i slagsmål efter att en tjej hade kollat snett på Amir och sagt till en av sina killkompisar "där är den äckliga bögjäveln". Amina (Amirs syster) har ett sår i ansiktet nu.

Men vad tycker ni? Fick tjejen vad hon förkänade? Borde hennes syster slåss från första början? Borde hon slå hennes hårdare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0