Intervju: Amanda Eklund Del 1

Jag har gjort en intervju med  Blogg stjärnan Amanda Eklund som driver bloggen : AmandaVarDet !
Eftersom intervjun var lite lång så delar jag upp den i 2 delar så del 2 kommer imorgon :)
Men här är del 1:
1. Hur har bloggen påverkat ditt liv?

Påverkat och påverkat vet jag inte om den har gjort. Jag är fortfarande samma Amanda fast med lite mer pengar. Mina vänner ser ingen skilnad på hur jag är ochså så mig personligen har den inte påverkat. Däremot så har den påverkat lite när man är ute med vänner för det är folk som smygfotar som både jag och mina vänner tycker är obehagligt och vart man än går så vet alla (läs:de flesta) vem man är så man är inte precis anonym när man är ute och folk hittar på falska saker om än när man är på fest t ex så de är nästan lite så att man måste vara på sin vakt hela tiden. Annars inte ett piss.

2. Finns det något i ditt liv som du ångrar ?
i hela mitt liv? Nä jag tycker man inte ska gå runt och ångra saker man har gjort, visst det finns saker jag önskar vore ogjorda men man kan inte ta tillbaka det så det är bättre att bara lära sig utav dem, mina misstag har ju gjort mig till den jag är idag.

3. Har du någon förebild?

Vet inte riktigt om jag har någon förebild som är kändis. Innom bloggvärlden är det nog Kenza i så fall för hon var den jag första började läsa som gjorde så jag började blogga och så men hon är inte mitt livs förebild. Men min mamma är nog min förebild isf.

4. Använder du plattång/locktång?
Nej, eller de finns väll dagar då jag vill va extra fin då kan jag fixa till håret lite med något sånt. Men oftast så låter jag håret vara som det är, och så ibland sätter jag upp det i en knut för att få det lockigt och så.

5. När började du få läsare?

På engång. 4e dagen jag hade min blogg hade jag 100 läsare. Däremot då det började rulla in tusentals läsare om dagen var nångång under våren förra året.

6. Kan du ge ett bra tips som kan användas till att få mer läsare på sin blogg?

Uppdatera mycket, ha mycket bilder, för vissa kollar bara på bilderna och läser inte texterna riktigt. Och sedan se till att synas, typ kommentera de större bloggarnas inlägg med något intressant för det är många som sitter och läser igenom kommentarerna och om ett namn upprepas hela tiden så klickar man sig gärna in där. Men spamma inte! för det gillar ingen.

7. Vad är den elakaste kommentar du har fått, Och vad tänkte du när du läste den ?

Jag vet faktiskt inte. Tar inte åt mig av de elaka kommentarerna så det är svårt. Däremot de jag blir arga över är när folk kommenterar mina vänner utseende. Då blir jag riktigt arg. Men så har det alltid varit, utan bloggen eller inte.

8. Vad tycker du om att din blogg växer så fort?

Det är kul, man träffat så mycket nya människor man kanske egentligen inte skulle ha träffat annars, som kändisar t ex eller läsare man aldig skulle snackat med om de inte visste vem jag var ifrån bloggen.

9. Gör du din bloggdesign själv ?
Hahah neej, försökte en gång men det slutade i kaos så jag har alltid någon annan som hjälper mig.

10. Hur ofta blir du igenkänd ute på stan av dina läsare?

Dagligen. Kan inte gå någnstans utan att det är någon som vet vem jag är och så.

11. Vad är ditt favoritdjur?
Vitatigrar. Vill ha en egen, men det funkar ju inte så eftersom då skulle jag bli uppäten på engång. Men de är de absolut finaste djuret i världen. Kunde stå flera timmar och kolla på dem när man var på på något zoo när jag var liten.

12. Vad gör du om du får en tråkig dag?

bloggar, hööh. Eller ringer någon kompis och tvingar ner dem på stan med mig.

13. Vilken sorts musik lyssnar du på?

typ poprock :D

14. Vad tycker du är meningen med livet?
tt ha kul och ta vara på tiden som vi har.

15. Vad är din favoritmat ?
inbakad kasler eller tacos, speciellt Matildas mammas tacos :D

16. Gillar du att baka och laga mat?

Laga mat är jag helt värdelös på, ni hittar nog ingen sämre än mig. Men jag älskar att baka, det tycker jag är kul.


Där var det slut på del 1 som jag sa där uppe så kommer del 2 upp imorgon :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0